Pilveke sinitaevas

13:13

Juba mitmendat päeva ei andnud mulle rahu iga kord kööki astudes silma riivav vaatepilt: peaaegu et iroonilise ning armsa kingina saadud pooleldi juba kasutusse võetud hiiglaslikku mõõtu suvikõrvitsamürakas üksinda kurvalt kausis istumas. Seega otsustasin täna lisada uue peatüki oma suvikõrvitsasaagasse ning seda ühe mõnusa roa näol, mida juba üsna pikka aega teha olen mõelnud. Kuid seda, et esimest korda täidetud suvikõrvitsaid tehes endale uue lemmiktoidu saan, ei osanud ma küll tegelikult ette näha. Suvikõrvitsa krõmpsuv ja mahlane tekstuur kombineerituna toorjuustu omanäolise maitsega andis kokku küll tõelise toiduunelma. 

Originaalretsept on pärit Nami-Namist

VAJA LÄHEB:

400g hakkliha
4 keskmist suvikõrvitsat (minu kasutatud suvikõrvits oli tõesti hiiglaslik nende kõrval, mida muidu olen kasutanud, seega lõikasin selle lihtsalt keskelt pooleks)
3 küüslauguküünt
1 punane sibul
200 toorjuustu (mina kasutasin Philadelphia light toorjuustu)
Soola, pipart
Lisaks maitserohelist, mina viskasin sisse peotäie kuivatatud basiilikut ja peterselli.

Esmalt pese suvikõrvitsad, lõika maha otsad ja seejärel poolita nad pikuti. Supi- või teelusikat kasutades uurista suvikõrvitsad seest ettevaatlikult tühjaks. Seejärel pruunista hakkliha pannil, lisa peeneks hakitud sibul ja küüslauguküüned ning prae, kuni hakkliha on muutunud kuldpruuniks. Sega juurde toorjuust, puista sisse maitseroheline, maitsesta soola-pipraga ning sega kõik ühtlaseks massiks. Täida suvikõrvitsad seguga ning küpseta 200 kraadi juures umbes 20-25 minutit, kuni suvikõrvitsad on pehmed ja hakklihasegu mõnusalt pruunistunud.
Kui suvikõrvitsa koor on üsna paks ning kardad, et võib-olla ei küpse ta ahjus piisavalt, võib selle enne täidisega täitmist minutiks-kaheks mikrolaineahju visata. See muudab vilja poolpehmeks ning võib kindel olla, et ahjust välja võttes saad õige pehmusega suvikõrvitsad. :)
Kuna mul jäi täidist üle, täitsin jäägiga ka kaks suuremat vanatädi aiast saadud imemaitsvat tomatit. Selleks lõikasingi tomatil pealt "mütsikese" maha, uuristasin seest ettevaatlikult tühjaks, jättes tomatiseinad piisavalt paksud ning lisasin sisse täidise. Hoidsin tomateid suvikõrvitsatega sama kaua ahjus ning maitsesid nad suurepäraselt!


You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Subscribe