Kõik maailma uhked roosid kingin täna sinule.

13:54


Olen vist nüüdseks juba tuhandeid kordi maininud seda, kui väga mulle meeldivad värvid taldrikul. Ja kui lihtne ning samas maagiline on seda kõike luua, lisades hulka õiges koguses rohelist. Või kollast, või punast. Või kõike korraga...eks! Õige pisut vähem olen rääkinud aga enda äkitselt tuhast tõusnud ning tekkinud sidemest seentega. Kuigi pean tunnistama, et purki pandud metsaseeni, mida nii paljud minu tutvusringkonnast lausa jumaldavad, ma kohe sugugi ummisjalu enda kätte haarama ei torma, aga kukeseente ja tavaliste šampinjonidega olen juba päris heaks sõbraks saanud. 

Üsna sama lugu oli mul rooskapsastega. Kuigi nad on vähemalt minu silmades maailma kõige armsamad ja ilmselt ka kõige efektsemad köögiviljad, ei tahtnud ma neid hea meelega süüa. Ilmselt oli süüdi minu teadmatus, kuidas neid valmistada sedasi, et see õrn kibe maitse neilt juurest kaoks. Seni eksisteerinud lünk kadus aga momendil, kui ostsin kohalikust marketist suure kotitäie külmutatud (siiani pole värskeid märganud) rooskapsaid ja neid siis suure tuhinaga keetma hakkasin. Mõrudast või kibedast maitsest polnud enam jälgegi. Ja sellest ajast peale on nad minu suured lemmikud. Õigesti keetes jäävad mõnusalt krõmpsuks ja maitsevad isegi täitsa kapsa moodi. Ja see nunnufaktor säilib ka!

Mõni aeg tagasi Kodukokkade lehel ringi luurates jäi aga silma see kooslus, kus ühte patta oli kokku pandud nii seened, rooskapsad kui minu suur lemmik sibul. Kohendasin retsepti õige pisut selle järgi, mis kapis tol hetkel saadaval oli ja nüüd on antud "roog" üks minu hetke lemmikasju, mida süüa. Sobib ilmselt nii eraldisesiva kergema palana kui mõne toekama roa kõrvale. 


VAJA LÄHEB:
Vastavalt soovile rooskapsaid (nii 300-400 g paarile sööjale on ilmselt hea. Ühele inimesele valmistades piisab ma usun 4-5 rooskapsast)
1 sibul
100-200 g seeni (šampinjonid sobivad siia ideaalselt, nii värsked kui konserveeritud)
Pisut sojakastet
Kuivatatud tüümiani
Pipart

Kui kasutad külmutatud rooskapsaid, nagu mina seda tegin, võid neid paar minutit eelnevalt keeta. Kuid esmalt puhasta ja haki sibul ning prae kuni see muutub klaasjaks. Seejärel lisa hulka seened. Kuumuta mõned minutid, raputa peale pisut tüümiani ja pipart. Viimasena lisa hulka pooleks lõigatud rooskapsad ning oota, kuni kapsad saavad mõnusa kuldse jume. Seejärel lisa hulka pisut sojakastet (nii 1-2 supilusikat, tunde järgi), kuumuta veel paar minutit. Ja ongi valmis! 

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Subscribe